poniedziałek, 16 sierpnia 2010

Ciężko tu o powiew świeżości....

No i po burzy. Mam nadzieję, że Radom nie ucierpiał na tyle abyście nie mogli Państwo uruchomić choć na chwilę swoich komputerów, żeby zobaczyć co nowego u nas słychać. Dzisiaj przyznam się Wam autentycznie trafił mnie szlag. Dlaczego, zapytacie? Otóż z samego rana udałem się tradycyjnie po paczkę lucky strike'ów do pobliskiego kiosku. Zwykle nie zwracam uwagi na witryny, bo powiedzmy sobie szczerze, nie oferują nic godnego uwagi. Dzisiaj jednak stało się inaczej. Wędrując wzrokiem między gazetami zauważyłem pewną ciekawostkę, otóż na widoku Pani kioskarka wystawiła jedynie 3 tytuły: Dziennik Gazeta Polska, Rzeczpospolita i Nasz Dziennik. Zapytałem życzliwie, czy tylko to ma Pani do zaoferowania, na co obojętnym tonem usłyszałem w odpowiedzi: "Panie tylko to ludzie biorą, reszta to chłam". Jak się okazało to był dopiero prolog do tego co miało nastąpić kilka godzin później. Po południu wracając z przejażdżki rowerowej wstąpiłem do Tesco na Ustroniu. Znów moją uwagę przykuł niecodzienny widok. Otóż jedyne książki leżące przy kasach to był "Smoleńsk" Piotra Kraśki i "Obrączki". Czy w tym mieście jest jeszcze choć trochę miejsca na jakikolwiek pluralizm poglądowy? Szczerze, czasami wdając się w dyskusję boje się podnieść ton głosu, abym przypadkiem nie został zlinczowany, bądź wyzwany od "oszołomów". W niedzielę na ul. Żeromskiego podczas koncertów dostrzegłem, że średnia wieku mieszkańców Radomia to 60+, proszę wyprowadźcie mnie z błędu, ale ja nie dojrzałem tam nikogo poniżej 60 roku życia. Co będzie za 10-15 lat? Co będzie za 5 lat, jeżeli dalej będziemy dawali się omamiać tandetnej propagandzie niedouczonych polityków? Aż strach pomyśleć, z kim moje dziecko za 10-15 lat będzie bawiło się na podwórku, jeśli wszyscy młodzi ludzie uciekają z Radomia jak najdalej. Może wtedy przynajmniej pan prezydent i jemu podobni będą zacierać ręce, bo pozbędą się wszelkiej konkurencji i zapewnią sobie dostatnie życie na 3 pokolenia, naszym kosztem i za nasze pieniądze...Mówimy dosyć i apelujemy, pomóżcie, nie nam, nie inicjatywie, my nie kandydujemy, dlatego nie prosimy Was o głosy. My prosimy, nie bójcie się, nie dajcie się tłamsić nieświadomym masom. Nie bójcie się wytykać błędów, nie bójcie się mówić głośno o prawdzie, która tak skrupulatnie zacierana jest przez PiSowską propagandę...

2 komentarze:

  1. Nie wiem czy tylko ja tak mam ale wydaję mi się że problem jednak istnieje z tym wyjeżdżaniem młodych za granicę lub przynajmniej za miasto...Przykładem jestem ja sam. 3 lata temu miałem tu w Radomiu kumpli, a teraz... wszyscy powyjeżdżali- Naliczyłem przynajmniej pięciu!!!!!!(nie wspomnę już o członkach swojej rodziny)
    Ja jako jedyny nie wyjechałem,bo po prostu nie mogę i teraz jestem w tym mieście sam jak palec. Chciałem podziękować władzy radomskiej,ale nie tylko jej , rządowi polskiemu również, że doprowadził mnie do takiej sytuacji. Żeby waz szlag trafił sukin....

    OdpowiedzUsuń
  2. Radom = miejsce bez przyszłości

    OdpowiedzUsuń